Hakkımda

2009 yılında Muğla Üniversitesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği; 2018 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Zihin Engelliler Öğretmenliği bölümününden mezun oldu.  Bugün itibariyle Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Anabilim Dalı'nda lisansüstü eğitimine devam etmektedir.

Zihinsel Yetersizliğin Nedenleri


Zihinsel yetersizliği olan birey;

"Zihinsel işlevler bakımından ortalamanın iki standart sapma altında farklılık gösteren, buna bağlı olarak kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerinde eksiklikleri ya da sınırlılıkları olan, bu özellikleri 18 yaşından önceki gelişim döneminde ortaya çıkan ve özel eğitim ile destek eğitim hizmetlerine ihtiyaç duyan bireydir. "(Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği, 2012)

Zihinsel yetersizlik, kimi zaman tek bir nedene bağlı olarak kimi zaman ise birden çok faktörün bir araya gelmesi sonucunda ortaya çıkabilmektedir. Zihinsel yetersizlik, doğum öncesi doğum sırası veya doğum sonrasında meydana gelebilmektedir. Zihinsel yetersizliği, tıbbi, sosyal, davranışsal veya eğitimsel nedenlere dayandıran çalışmalar da mevcuttur. Örneğin,  yoksulluk sosyal bir neden iken; kromozom bozukluğu tıbbi bir nedendir. Bu yazımızda,  zihinsel yetersizliğe yol açan doğum öncesi, doğum sırası ve sonrası faktörler ele alınmıştır.


Özel Gereksinimli Bireylerin Eğitim Hakları (Yasal Düzenlemeler)

Engelli çocukların eğitim haklarına yönelik ulusal ve uluslar arası düzeyde çeşitli düzenlemeler yapılmıştır. Bu düzenlemelerin birçoğunda Birleşmiş Milletler’in yaptığı çalışmaların referans alındığı dikkat çekmektedir. 


ULUSAL YASAL DÜZENLEMELER
-        TC Anayasası
-        222 Sayılı Eğitim Kanunu
-        1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu
-        5378 Sayılı Özürlüler ve Bazı Kanun ve K.H.K. Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun
-        573 Sayılı Özel Eğitim Hakkında K.H.K.
-        Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği
-        Özel Eğitim Kurumları Yönetmeliği

Özel Öğrenme Güçlüğünde Akademik ve Organizasyonel Beceriler

Öğrenme görevlerini küçük birimlere ya da adımlara bölün.

Hedeflerin gerçekleşip gerçekleşmediğini düzenli olarak kontrol ederek derinlemesine irdeleyin.

Öğrenciye öğrendikleri hakkında düzenli olarak geri bildirim sağlayın.

Bilgileri görsel, sözlü/sesli olarak sunmaya gayret edin. Birden çok duyuya hitap eden bilgilerin kalıcılığı her zaman daha fazladır.

Bağımsız uygulamalara ağırlık verin. Bağımsız olarak başarı sağlayan bir öğrenci kendi kendini pekiştirerek başarıyı tatma fırsatı yakalayacaktır.


Dislektik Bireylerin Okuma Sorunlarını Giderme




1- Birbirleriyle bağlantılı fikirler için grafikler veya kavram haritaları kullanın.

2-Materyallerinizi küçük birimler halinde sunun.

3-Öğrenciye kitapların veya defterlerin nasıl organize edildiğini öğretin.

Çocuklara Olumlu Davranış Kazandırma

1-Kendilerini ifade etmelerine izin verin


Yalnızca çocuklar değil birer yetişkin olarak bizler de hayatın farklı alanlarında kendimizi ifade edebilmek amacı ile çeşitli davranışlar sergilemek isteriz. Bir an için türlü engellerden ötürü kendinizi ifade edemediğinizi düşünün. Bu durum sizi olduğunuzdan farklı biri haline getirmiş olacak. Her zamankinden farklı biri...Çocuklar, potansiyellerini, kişisel özellikleri ve yeteneklerini ortaya koymaları bakımından kendilerini ifade etmelerine izin verilen bir ortama ihtiyaç duyarlar. Onları daha iyi tanıyabilmemizin önkoşulu onlara kendiliklerini temsil edebildiği bir alan açabilmektir.

Üstün/Özel Yetenekli Çocukların Özellikleri

Üstün/özel yetenekli bireyler, normal gelişim gösteren çocuklara kıyasla belirli alanlarda farklılık göstermektedirler. Üstün yetenekli bi...