Özel Öğrenme Güçlüğünde Akademik ve Organizasyonel Beceriler

Öğrenme görevlerini küçük birimlere ya da adımlara bölün.

Hedeflerin gerçekleşip gerçekleşmediğini düzenli olarak kontrol ederek derinlemesine irdeleyin.

Öğrenciye öğrendikleri hakkında düzenli olarak geri bildirim sağlayın.

Bilgileri görsel, sözlü/sesli olarak sunmaya gayret edin. Birden çok duyuya hitap eden bilgilerin kalıcılığı her zaman daha fazladır.

Bağımsız uygulamalara ağırlık verin. Bağımsız olarak başarı sağlayan bir öğrenci kendi kendini pekiştirerek başarıyı tatma fırsatı yakalayacaktır.




Öğrenciden yapmasını istediğiniz şeyi önceden modelleyin.

Davranışlar ve çalışmalar ile ilgili beklentilerinizi açık bir şekilde belirtin. Olanaklı ise bu beklentileri bir poster veya görsel aracılığıyla sınıf ortamında sergileyin.

Örgütsel becerileri ve çalışmaları açık bir şekilde öğretin.

Öğrencilere ödevlerini ve teslim tarihlerini kaydedecekleri bir ajanda, planlayıcı veya takvimi nasıl kullanmaları gerektiğini öğretin.

Hatırlama stratejilerini ve ne zaman kullanmaları gerektiği becerisini yerleştirin. Öğrencinin hali hazırda kullandığı stratejiler var ise bunları nasıl kullandıklarını sorun.

Doğrudan, basit ve anlaşılır yönergeler kullanmaya gayret edin.

Örneklerinizi yavaşça sıraya koyarak sunmaya çalışın.

Yüzünüz öğrenciye dönük olacak şekilde açık ve anlaşılır konuşun. Göz kontağı kurmaktan kaçınmayın.

Size soru sormaları ve vermiş olduğunuz yönergeleri yerine getirebilmeleri için yeteri kadar süre tanıdığınızdan emin olmalısınız.Karmaşık yönerge kullanacağınız zaman tekrar edin veya yazılı olarak sunun.

Öğrencilerin eğitim teknolojilerini (bilgisayar, projeksiyonlar, akıllı tahta gibi) kullanmalarını sağlayın. 

Öğrenciden sorduğunuz sorudan ne anladığını anlatmasını isteyin. 

Ders veya ünite planınızın taslağını, çerçevesini öğrencilerin görmesini sağlayın.

Ders ve kurs sürelerinin çok uzun olmamasına dikkat edin.

Ders notlarınızın yer aldığı dökümanlarınız net, okunaklı olmalıdır.

Öğretim yılı başında ya da dersinizin başlangıcında öğrencilere ders akışınızı/ ders içeriğinizi gösteren dökümanlar sağlayın.

Konu bitiminde genel tekrar ve bölüm özetleri yapmaya çalışın.

Sınıf içerisinde dikkat dağıtabilecek tüm unsurları(aşırı ses, gürültü, yetersiz ışık, bozuk bir kapı ...vb) bertaraf edin.

Vereceğiniz görevlerin hem sözlü hem yazılı olması etkililiğini arttıracaktır.

 Herhangi bir bilgiyi anımsamalarına yardımcı olacak hafıza teknikleri ve bilişsel stratejileri öğretin.

Yazılarınızın okunaklı ve anlaşılır olması önem arz etmektedir.

Öğrencileri, akranları ile iletişimini arttıracak, güçlendirecek faaliyetlere yönlendirmek önemlidir. İşbirliği odaklı çalışmalarda görev almalarını ve çalışma gruplarında aktif rol oynamalarını sağlayın.

Sınıfınızda kullanacağınız ekipmanlarınızın ve materyallerinizin ayırt edilebilmesini sağlamak için renkler ve etiketlerden faydalanın.

Birbirine benzer nitelikteki etkinlik ve çalışmalarda başlangıçta daha kolay olanı seçin ve uygulamaya başlayın.

Öğrencinizin dersinizi kaydetmesini ve daha sonra tekrar dinlemesi/izlenmesine olanak sağlayın.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Üstün/Özel Yetenekli Çocukların Özellikleri

Üstün/özel yetenekli bireyler, normal gelişim gösteren çocuklara kıyasla belirli alanlarda farklılık göstermektedirler. Üstün yetenekli bi...